سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شهر...


لینک دوستان

احسان پرسا
پویش دعوت از خاتمی
حسین ناصری ذاکر
صنعت ساختمان

تعداد بازدید

v امروز : 4 بازدید

v دیروز : 0 بازدید

v کل بازدیدها : 67599 بازدید

فهرست موضوعی یادداشت ها

88/5/11 :: 12:1 صبح


.

 

نوشته های دیگران ()

88/5/6 :: 9:42 عصر

نزدیکان سیف‌الله داد خبر داده‌اند که پیکر این هنرمند فقید صبح فردا چهارشنبه از مقابل ساختمان شماره دو خانه سینما به سمت قطعه هنرمندان تشییع می‌شود. پیش از این تالار وحدت به عنوان محل این تشییع اعلام شده بود.


در همین حال «موج سبز آزادی» مطلع شده که قرار است جمعی از علاقه‌مندان موسوی و فعالان جنبش سبز نیز به پاس همراهی این هنرمند فقید با جنبش سبز مردم ایران، در این مراسم شرکت کنند. احتمالا مهندس موسوی هم در این برنامه حضور خواهد یافت.


نوشته های دیگران ()

88/4/25 :: 9:6 عصر

با اعلام رسمی حضور میرحسین موسوی برای پیوستن به صفوف نمازجمعه، پیش‌بینی می‌شود که این هفته نمازجمعه تهران به شکل قابل توجهی شلوغ‌تر از قبل و نیز به شکل گسترده‌ای سبزپوش شود. با توجه به انبوهی جمعیت و حساسیت این گردهمایی، وبسایت‌های گوناگون راهکارهای مختلفی را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم پیشنهاد داده‌اند. گزیده‌ای از این پیشنهادات و راهکارها به شرح زیر است:


 

?-سعی کنید هر چه زودتر و حداقل قبل از ساعت 11 خودتان را به محل برسانید تا در صحن اصلی نمازجمعه جای مناسبی پیدا کنید. (نقل از بالاترین)

?- پوشش سبز اعم از مانتو، پیراهن، روسری، سجاده، سربند و دست‌بند را حتی‌الامکان به همراه داشته باشید. از اجسام سبزرنگی که ممکن است برای ورودتان مشکل‌افرین باشد (مثل پرچم) خودداری کنید. حمل پلاکاردهایی که بر آن تصاویری از موسوی و خاتمی و کروبی و شهدا و مجروحان حوادث اخیر ثبت شده باشد هم توصیه می‌شود. اما این تصاویر را از بدو ورود به دست نداشته باشید، بلکه بعد از عبور از در‌های ورودی و شروع شدن خطبه از آنها استفاده کنید . (نقل از ایمیل‌های گروهی)

?- از آن‌جایی که امکانات صوتی ستاد نماز جمعه تهران برای پوشش صوتی محوطه اصلی نماز جمعه در دانشگاه تهران و خیابانهای اطراف، تنها تا حوالی بلوار کشاورز کفایت می‌کند، و با توجه به اعلام آمادگی گروهای کثیری از اقشار مختلف مردم مسلمان تهران برای شرکت در این مراسم، احتمال گستردگی صفوف نمازگزاران تا خیابانهای دورتر از بلوار کشاورز به‌وجود آمده‌است که لزوم اندیشیدن تدابیر لازم برای رساندن صدای خطبه‌ها و نماز به خیل عظیم نمازگزاران این هفته تهران را ضروری می‌نماید. بر این اساس پیشنهاد می‌شود برای رفع نگرانی‌های موجود، مردم دین‌دار و آگاه شرکت‌کننده در نماز جمعه این هفته برای استماع نمازجمعه، گیرنده‌های کوچک رادیو با قابلیت دریافت امواج FM
به‌همراه داشته باشند (منبع: سایت خبری آفتاب)

?- لطفا پوششتان به گونه‌ای باشد نتوانند از ورود شما به داخل محوطه ممانعت کنند. خانم‌ها یک چادر نماز به همراه داشته باشند. ورود بدون چادر به محوطه دانشگاه تهران در روز برگزاری نماز جمعه، هم ممنوع است و هم نداشتن آن، باعث برانگیختن سو ظن کنترلچی ها خواهد شد (منبع: ایمیل‌های گروهی)

?- توجه به داغ بودن زمین ها در اثر آفتاب، حتما زیرانداز/جانماز مناسب داشته باشید.

?- برای حفظ چالاکی خود، ازآوردن هر گونه وسیله ای مانند موبایل، کیف، زیرانداز، کتاب، و .. خودداری کنید. (البته برای نمازخواندن در خیابان‌های اطراف، به سجاده نیاز خواهید داشت) به صورت معمول تمام وسایل غیرعادی همراه نمازگزاران باید به "محل دریافت امانات" سپرده شود. در انتهای نماز تا شما وسایل یا موبایلتان را از صفهای شلوغ تحویل امانات پس بگیرید، نیم ساعت یا یک ساعت معطل می‌شوید. زمان و عکس العمل سریع بسیار مهم است. (وبلاگ‌ها)

?- بازرسی بدنی معمولا شدید است. بازرس‌های نماز جمعه، جیب‌ها، زیر بغل و دور کمرتان را می کاوند. از این رو بهتر است شک آنها را برنینگیزید (منبع: ایمیل‌های گروهی)

?- برای تأیید آن بخش از سخنان که مورد قبول ماست، فقط و فقط 3 مرتبه الله اکبر بگوییم، هیچ نیازی به بیان شعار دیگری هم نیست. همین که تفاوت حجم صدا بین سه «الله اکبر» و بقی شعارهای کذایی و «مرگ بر ...» معلوم باشد، برای ابراز وجود سبزها کافی است.

?- یادمان باشد که شعارها نباید تند و تحریک آمیز باشد. بهترین پیشنهاد این است که شعارها در بخشی از «هاشمی ، هاشمی، حمایتت می‌کنیم» آغاز شود و به تدریج به «موسوی، موسوی، حمایتت می‌کنیم» تبدیل شود. پیشنهاد دیگری که مطرح شده، شعار «خمینی کجایی، موسوی تنها شده» است که این شعار را هم می‌توان با هاشمی شروع کرد و با موسوی ادامه داد.(نقل از وبلاگ‌ها)

??- ورود و خروج آقایان به داخل دانشگاه تهران، از سه در: "درب شمالی در خیابان پورسینا، دانشکده پزشکی"، "درب شرقی در خیابان قدس- طالقانی" و "درب جنوبی در خیابان انقلاب" انجام می پذیرد. خانمها نیز از دربهای واقع در خیابان 16 آذر وارد می‌شوند. نماز هم حدود ساعت 2 بعد ازظهر تمام می شود. راهپیمایی آرام بعد از نماز جمعه به سمت آزادی یا هر جای دیگر می تواند بسیار معنی دار باشد. مسیرهای دانشگاه تهران به سمت: میدان انقلاب و تقاطع جمالزاده (از درهای جنوبی دانشگاه تهران)، میدان فلسطین (از درب شرقی دانشگاه تهران) و چهارراه ولیعصر (در خیابان انقلاب) مسیرهای جاافتاده‌ی راهپمایی‌های بعد از نمازجمعه هستند که این بار می‌توانند شاهد حضور گسترده‌ی سبزها باشند. توجه داشته باشیم که اهمیت این نماز جمعه بیشتر از نماز جمعه 29 خرداد است. شهروندانی هم که به هر دلیل به نماز نمی آیند خود را به تجمعات انتهایی نماز در اطراف دانشگاه تهران (حدود ساعت 2 بعد از ظهر) برسانند.(منبع: چند ایمیل گروهی)


نوشته های دیگران ()

87/12/3 :: 9:23 صبح

ماجرا با اظهارات لاریجانی در نشست‌ روز شانزدهم بهمن ماه مجلس آغاز شد؛ یعنی هنگامی که وی در پی ارایه گزارش دیوان محاسبات از تفریغ بودجه 85 در مجلس اعلام نمود: «دیوان باید موضوع واریز نشدن یک میلیارد دلار درآمدهای نفتی به خزانه را پیگیری کند».
پس از آن، وزیر نفت روز یکشنبه 27/11/87 وزارت نفت را از این تخلف مبرا دانست؛ هرچند نتوانست به اعتراضات پی در پی نمایندگان پاسخ قانع‌کننده‌ای دهد.
اما شب گذشته، احمدی‌نژاد در این باره تصریح کرد: هیچ تخلفی رخ نداده و حتی یک دلار هم ناپدید نشده است.

امروز ابتدا نامه دیوان محاسبات به مدیر شبکه یک سیما منتشر شد.
رحمانی فضلی در این نامه با دفاع محکم از مستندات دیوان، مبنی بر واریز نشدن یک میلیارد و 54 میلیون دلار به خزانه کشور، خواستار مصاحبه‌ای تلویزیونی ـ بنا بر اصل 55 قانون اساسی ـ در پاسخ به اظهارات رئیس‌جمهور شد. دیوان محاسبات در این نامه همچنین از چهاهزار مورد انحراف احکام بودجه 85 پرده برداشت و خواهان تبیین آن برای افکار عمومی شد.
گزارش دریافتی دیگری از صحن علنی مجلس حاکی از آن است که در پی تذکر فلاحت‌پیشه، نماینده اسلام آباد غرب به رئیس‌جمهور، مبنی بر دفاع رئیس مجلس از دیوان، لاریجانی نیز به دفاع از دیوان محاسبات پرداخت و گزارش دیوان از بودجه86 را نیز شامل انحرافات و اشکالات متعدد برشمرد.
در همین حال، خبر اظهارات احمد توکلی، رئیس‌ مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی مبنی بر این که «سخنان احمدی‌نژاد اشتباه است»، موضوع انکار خرید بنزین، گازوئیل  مازاد بر بودجه مصوب سال جاری از سوی رئیس‌جمهور را زیر سؤال برد.
وی در این زمینه، اعلام نمود: «این موضوع بارها از سوی وزیر نفت اعلام شده که بنا به دستور رئیس‌جمهور، این اقدام انجام شده است و حتی نامه وزیر نفت به رئیس‌جمهور در این باره رسمی و مستند است. حال یا رئیس‌جمهور خلاف واقع می‌گوید و یا وزیر نفت!»
بالا گرفتن انتقادها به گزارش رئیس‌جمهور آن هم از سوی کسانی که بارها نشان داده‌اند تقویت کارهای مثبت دولت را از جزو وظایف خود می‌دانند، حکایت از آغاز چالشی دارد که ممکن است به کاهش مقبولیت دولت در اذهان عموم مردم منجر شود و به نظر می‌رسد، در روزهای آینده همچنان باید منتظر تأیید و تکذیب انحراف دولت از بودجه باشیم.

نوشته های دیگران ()

87/11/30 :: 9:19 صبح

اینم یه یادگاری از اون وقتها!

خاتمی


نوشته های دیگران ()

87/11/30 :: 9:16 صبح

شب گذشته سید محمد خاتمی محمدرضا عارف و محسن امین زاده را به عنوان رئیس و قائم مقام ستاد انتخاباتی خود منصوب کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاری، فعالیتهای غیررسمی انتخاباتی حامیان خاتمی با تشکیل گروهها و ستادهای حامی او از مهرماه آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، فعالیتهای ستاد انتخاباتی خاتمی بسیار سریع‌تر از کاندیداهای دیگر آغاز و سازماندهی شود.
همچنین خبرها حاکی از آغاز سفرهای استانی سید محمد خاتمی از هفته آینده است.
روسای کمیته‌های مختلف ستاد انتخاباتی خاتمی نیز به زودی مشخص می‌شوند.
گفتنی است محمدرضا عارف معاون اول سیدمحمد خاتمی و محسن امین‌زاده معاون وزیر خارجه در دولت اصلاحات بود.

نوشته های دیگران ()

87/11/26 :: 8:41 صبح

مجمع روحانیون مبارز خواستار تغییر در اداره کنندگان کیهان شد.

سایت مجمع روحانیون مبارز:
روزنامه کیهان که حامی دولت و رییس جمهور محترم آقای احمدی‌نژاد است، در شماره مورخ پنجشنبه 24/11/1387 به قلم سرمقاله نویس خود صفحه‌ جدیدی از تلاش‌ و تقلا برای از صحنه بیرون کردن آقای خاتمی گشود. این رسانه که علی‌رغم وابستگی به بیت المال و انتساب به حاکمیت نظام جمهوری اسلامی همواره در قامت رادیکال‌ترین رسانه حزبی ظهور و نمود یافته است و تندترین و تخریبی‌ترین مواضع باندی و گروهی را اتخاذ می‌کند، در سرمقالة خود سرنوشتی مشابه سرنوشت خانم بی‌نظیر بوتو برای آقای خاتمی پیش‌بینی کرد. اعلام این موضع از جانب نشریه حامی دولت هرچند در تداوم تلاش‌های گذشته برای انصراف آقای خاتمی از کاندیداتوری ریاست جمهوری تفسیر می‌شود، اما طرح مسئلة ترور فیزیکی حتی اگر صرفاً در حد تهدید و فاقد پس‌زمینه‌های فعلی و عملی باشد، ‌باز هم نمی‌توان به سادگی از کنار آن عبور کرد. خط‌مشی کیهان و کیهانیان از دمادم طرح کاندیداتوری حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی مراحل و صحنه‌ها و پرده‌های مختلفی داشته است؛ زمانی با القاء این مسئله که شورای نگهبان و دستگاه نظارت انتخابات با عدم تایید صلاحیت‌های خاتمی مانع ورود ایشان به صحنه می‌شوند، خواستند از حضور ایشان جلوگیری کنند. این ترفند مضحک ره به جایی نبرد و حتی مورد استنکار عاقبت‌‌اندیشان جریان اصول‌گرا نیز قرار گرفت، گاهی زمزمه ممانعت صریح مقام معظم رهبری را پیش کشیدند و گفتند بی‌تردید رهبر معظم انقلاب آقای خاتمی را از حضور در صحنه رقابت انتخاباتی منع خواهند کرد. این روزنامه با اهانت‌های مستمر و مداوم خود ترور شخصیتی آقای خاتمی و تخریب‌های رسانه‌ای ایشان را در چند ماه گذشته در دستور کار خود قرار که آخرین حلقه رنجیره تلاش‌های خود را برای حضور آقای خاتمی تهدید به سرنوشتی شبیه سرنوشت بی‌نظیر بوتو اعلام کرده است.
مجمع روحانیون مبارز ضمن تقدیر و سپاس از مسئولیت شناسی شجاعانه جناب آقای خاتمی که بی‌اعتناء به تمامی شگردهای ایذایی و تخریبی به تقاضاهای مکرر نخبگان و اقشار مردم که حضور متعهدانه ایشان در انتخابات پیش رو را برای  پیشرفت و اعتلای میهن اسلامی خواستار بودند،‌ پاسخ مثبت دادند، توجه به چند نکته را ضروری می‌داند:
الف؛ انتساب روزنامه کیهان به جریان اصول‌گرا اقتضاء می‌کند تا عناصر فهیم و معتدل این جناح عواقب افراطی‌گرای‌های گردانندگان این نشریه را مورد توجه قرار داده، با هر روشی که خود صلاح می‌دانند، به تغییر اداره‌کنندگان این رسانه، به ویژه سرمقاله نویس گستاخ آن همت گمارند.
ب؛ جریان اصلاح‌طلب جامعه که تداوم خط امام، جلوگیری از اتلاف منابع مادی و معنوی ایران اسلامی و رسیدن به فردایی بهتر برای تمامی ایرانیان را راهبرد اصولی خود می‌دانند و دعوت از آقای خاتمی را با انگیزه تحقق این آرمان‌ها تعقیب کرده‌اند، عمق و ژرفای عصبانیت بخش‌های افراطی و رادیکال رقیب را مورد دقت قرار داده و در کمال خونسردی و خویشتن‌داری و قاطعیت تمام، مراقب روند حوادث بوده و لحظه به لحظه جامعه را در جریان رخدادهای سیاسی و اجتماعی قرار دهند.
ج؛ مجمع روحانیون مبارز ضمن هشدار به پویندگان کژراهة تخریبی و افراطی و دعوت آنان به اخلاق اسلامی و تسلیم در برابر ارادة عامه مردم و قوانین موضوعه کشور،‌ بر خود فرض می‌داند تا در آینده‌ای نزدیک و فرصت مناسب نکات قابل تامل و گفتنی‌هایی که توجه به آن از ضروریات بوده و شرط لازم پویایی جامعه و ورود به عرصه انتخاباتی در شان و جایگاه نظام جمهوری اسلامی و ملت بزرگ و مردمان نیک‌اندیش و تمدن‌ساز این مرز و بوم است، به اطلاع و آگاهی آنان برساند.


نوشته های دیگران ()
   1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ


منوى اصلى

خانه v
شناسنامه v
پارسی بلاگv
پست الکترونیک v
 RSS  v

درباره خودم

لوگوى وبلاگ

شهر...

پیوندهای روزانه

template designed by Rofouzeh