سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شهر...


لینک دوستان

احسان پرسا
پویش دعوت از خاتمی
حسین ناصری ذاکر
صنعت ساختمان

تعداد بازدید

v امروز : 13 بازدید

v دیروز : 4 بازدید

v کل بازدیدها : 67655 بازدید

فهرست موضوعی یادداشت ها

87/12/3 :: 9:23 صبح

ماجرا با اظهارات لاریجانی در نشست‌ روز شانزدهم بهمن ماه مجلس آغاز شد؛ یعنی هنگامی که وی در پی ارایه گزارش دیوان محاسبات از تفریغ بودجه 85 در مجلس اعلام نمود: «دیوان باید موضوع واریز نشدن یک میلیارد دلار درآمدهای نفتی به خزانه را پیگیری کند».
پس از آن، وزیر نفت روز یکشنبه 27/11/87 وزارت نفت را از این تخلف مبرا دانست؛ هرچند نتوانست به اعتراضات پی در پی نمایندگان پاسخ قانع‌کننده‌ای دهد.
اما شب گذشته، احمدی‌نژاد در این باره تصریح کرد: هیچ تخلفی رخ نداده و حتی یک دلار هم ناپدید نشده است.

امروز ابتدا نامه دیوان محاسبات به مدیر شبکه یک سیما منتشر شد.
رحمانی فضلی در این نامه با دفاع محکم از مستندات دیوان، مبنی بر واریز نشدن یک میلیارد و 54 میلیون دلار به خزانه کشور، خواستار مصاحبه‌ای تلویزیونی ـ بنا بر اصل 55 قانون اساسی ـ در پاسخ به اظهارات رئیس‌جمهور شد. دیوان محاسبات در این نامه همچنین از چهاهزار مورد انحراف احکام بودجه 85 پرده برداشت و خواهان تبیین آن برای افکار عمومی شد.
گزارش دریافتی دیگری از صحن علنی مجلس حاکی از آن است که در پی تذکر فلاحت‌پیشه، نماینده اسلام آباد غرب به رئیس‌جمهور، مبنی بر دفاع رئیس مجلس از دیوان، لاریجانی نیز به دفاع از دیوان محاسبات پرداخت و گزارش دیوان از بودجه86 را نیز شامل انحرافات و اشکالات متعدد برشمرد.
در همین حال، خبر اظهارات احمد توکلی، رئیس‌ مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی مبنی بر این که «سخنان احمدی‌نژاد اشتباه است»، موضوع انکار خرید بنزین، گازوئیل  مازاد بر بودجه مصوب سال جاری از سوی رئیس‌جمهور را زیر سؤال برد.
وی در این زمینه، اعلام نمود: «این موضوع بارها از سوی وزیر نفت اعلام شده که بنا به دستور رئیس‌جمهور، این اقدام انجام شده است و حتی نامه وزیر نفت به رئیس‌جمهور در این باره رسمی و مستند است. حال یا رئیس‌جمهور خلاف واقع می‌گوید و یا وزیر نفت!»
بالا گرفتن انتقادها به گزارش رئیس‌جمهور آن هم از سوی کسانی که بارها نشان داده‌اند تقویت کارهای مثبت دولت را از جزو وظایف خود می‌دانند، حکایت از آغاز چالشی دارد که ممکن است به کاهش مقبولیت دولت در اذهان عموم مردم منجر شود و به نظر می‌رسد، در روزهای آینده همچنان باید منتظر تأیید و تکذیب انحراف دولت از بودجه باشیم.

نوشته های دیگران ()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ


منوى اصلى

خانه v
شناسنامه v
پارسی بلاگv
پست الکترونیک v
 RSS  v

درباره خودم

لوگوى وبلاگ

شهر...

پیوندهای روزانه

template designed by Rofouzeh