سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شهر...


لینک دوستان

احسان پرسا
پویش دعوت از خاتمی
حسین ناصری ذاکر
صنعت ساختمان

تعداد بازدید

v امروز : 14 بازدید

v دیروز : 4 بازدید

v کل بازدیدها : 67656 بازدید

فهرست موضوعی یادداشت ها

88/4/25 :: 9:6 عصر

با اعلام رسمی حضور میرحسین موسوی برای پیوستن به صفوف نمازجمعه، پیش‌بینی می‌شود که این هفته نمازجمعه تهران به شکل قابل توجهی شلوغ‌تر از قبل و نیز به شکل گسترده‌ای سبزپوش شود. با توجه به انبوهی جمعیت و حساسیت این گردهمایی، وبسایت‌های گوناگون راهکارهای مختلفی را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم پیشنهاد داده‌اند. گزیده‌ای از این پیشنهادات و راهکارها به شرح زیر است:


 

?-سعی کنید هر چه زودتر و حداقل قبل از ساعت 11 خودتان را به محل برسانید تا در صحن اصلی نمازجمعه جای مناسبی پیدا کنید. (نقل از بالاترین)

?- پوشش سبز اعم از مانتو، پیراهن، روسری، سجاده، سربند و دست‌بند را حتی‌الامکان به همراه داشته باشید. از اجسام سبزرنگی که ممکن است برای ورودتان مشکل‌افرین باشد (مثل پرچم) خودداری کنید. حمل پلاکاردهایی که بر آن تصاویری از موسوی و خاتمی و کروبی و شهدا و مجروحان حوادث اخیر ثبت شده باشد هم توصیه می‌شود. اما این تصاویر را از بدو ورود به دست نداشته باشید، بلکه بعد از عبور از در‌های ورودی و شروع شدن خطبه از آنها استفاده کنید . (نقل از ایمیل‌های گروهی)

?- از آن‌جایی که امکانات صوتی ستاد نماز جمعه تهران برای پوشش صوتی محوطه اصلی نماز جمعه در دانشگاه تهران و خیابانهای اطراف، تنها تا حوالی بلوار کشاورز کفایت می‌کند، و با توجه به اعلام آمادگی گروهای کثیری از اقشار مختلف مردم مسلمان تهران برای شرکت در این مراسم، احتمال گستردگی صفوف نمازگزاران تا خیابانهای دورتر از بلوار کشاورز به‌وجود آمده‌است که لزوم اندیشیدن تدابیر لازم برای رساندن صدای خطبه‌ها و نماز به خیل عظیم نمازگزاران این هفته تهران را ضروری می‌نماید. بر این اساس پیشنهاد می‌شود برای رفع نگرانی‌های موجود، مردم دین‌دار و آگاه شرکت‌کننده در نماز جمعه این هفته برای استماع نمازجمعه، گیرنده‌های کوچک رادیو با قابلیت دریافت امواج FM
به‌همراه داشته باشند (منبع: سایت خبری آفتاب)

?- لطفا پوششتان به گونه‌ای باشد نتوانند از ورود شما به داخل محوطه ممانعت کنند. خانم‌ها یک چادر نماز به همراه داشته باشند. ورود بدون چادر به محوطه دانشگاه تهران در روز برگزاری نماز جمعه، هم ممنوع است و هم نداشتن آن، باعث برانگیختن سو ظن کنترلچی ها خواهد شد (منبع: ایمیل‌های گروهی)

?- توجه به داغ بودن زمین ها در اثر آفتاب، حتما زیرانداز/جانماز مناسب داشته باشید.

?- برای حفظ چالاکی خود، ازآوردن هر گونه وسیله ای مانند موبایل، کیف، زیرانداز، کتاب، و .. خودداری کنید. (البته برای نمازخواندن در خیابان‌های اطراف، به سجاده نیاز خواهید داشت) به صورت معمول تمام وسایل غیرعادی همراه نمازگزاران باید به "محل دریافت امانات" سپرده شود. در انتهای نماز تا شما وسایل یا موبایلتان را از صفهای شلوغ تحویل امانات پس بگیرید، نیم ساعت یا یک ساعت معطل می‌شوید. زمان و عکس العمل سریع بسیار مهم است. (وبلاگ‌ها)

?- بازرسی بدنی معمولا شدید است. بازرس‌های نماز جمعه، جیب‌ها، زیر بغل و دور کمرتان را می کاوند. از این رو بهتر است شک آنها را برنینگیزید (منبع: ایمیل‌های گروهی)

?- برای تأیید آن بخش از سخنان که مورد قبول ماست، فقط و فقط 3 مرتبه الله اکبر بگوییم، هیچ نیازی به بیان شعار دیگری هم نیست. همین که تفاوت حجم صدا بین سه «الله اکبر» و بقی شعارهای کذایی و «مرگ بر ...» معلوم باشد، برای ابراز وجود سبزها کافی است.

?- یادمان باشد که شعارها نباید تند و تحریک آمیز باشد. بهترین پیشنهاد این است که شعارها در بخشی از «هاشمی ، هاشمی، حمایتت می‌کنیم» آغاز شود و به تدریج به «موسوی، موسوی، حمایتت می‌کنیم» تبدیل شود. پیشنهاد دیگری که مطرح شده، شعار «خمینی کجایی، موسوی تنها شده» است که این شعار را هم می‌توان با هاشمی شروع کرد و با موسوی ادامه داد.(نقل از وبلاگ‌ها)

??- ورود و خروج آقایان به داخل دانشگاه تهران، از سه در: "درب شمالی در خیابان پورسینا، دانشکده پزشکی"، "درب شرقی در خیابان قدس- طالقانی" و "درب جنوبی در خیابان انقلاب" انجام می پذیرد. خانمها نیز از دربهای واقع در خیابان 16 آذر وارد می‌شوند. نماز هم حدود ساعت 2 بعد ازظهر تمام می شود. راهپیمایی آرام بعد از نماز جمعه به سمت آزادی یا هر جای دیگر می تواند بسیار معنی دار باشد. مسیرهای دانشگاه تهران به سمت: میدان انقلاب و تقاطع جمالزاده (از درهای جنوبی دانشگاه تهران)، میدان فلسطین (از درب شرقی دانشگاه تهران) و چهارراه ولیعصر (در خیابان انقلاب) مسیرهای جاافتاده‌ی راهپمایی‌های بعد از نمازجمعه هستند که این بار می‌توانند شاهد حضور گسترده‌ی سبزها باشند. توجه داشته باشیم که اهمیت این نماز جمعه بیشتر از نماز جمعه 29 خرداد است. شهروندانی هم که به هر دلیل به نماز نمی آیند خود را به تجمعات انتهایی نماز در اطراف دانشگاه تهران (حدود ساعت 2 بعد از ظهر) برسانند.(منبع: چند ایمیل گروهی)


نوشته های دیگران ()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ


منوى اصلى

خانه v
شناسنامه v
پارسی بلاگv
پست الکترونیک v
 RSS  v

درباره خودم

لوگوى وبلاگ

شهر...

پیوندهای روزانه

template designed by Rofouzeh