سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شهر...


لینک دوستان

احسان پرسا
پویش دعوت از خاتمی
حسین ناصری ذاکر
صنعت ساختمان

تعداد بازدید

v امروز : 0 بازدید

v دیروز : 15 بازدید

v کل بازدیدها : 67657 بازدید

فهرست موضوعی یادداشت ها

87/8/23 :: 8:24 عصر

به موازات اخبار منتشره درباره اظهارنظرهای خاتمی، مبنی بر تلاش برای آوردن میرحسین موسوی و نیز واکنش‌های موسوی در این باره، برخی خبرهای جدید درباره چگونگی حضور این دو نامزد مطرح اما پر حاشیه به گوش می‌رسد.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، برخی منابع نزدیک به میرحسین موسوی اعلام کرده‌اند که نخست‌وزیر دوران هشت سال دفاع مقدس با فرستادن پیامی به رئیس‌جمهور سابق کشورمان اعلام کرده است که حجت‌الاسلام خاتمی، بررسی‌های خود را نهایی کرده و در صورتی که در انتخابات حضور نمی‌یابد، اعلام کند تا مهندس موسوی وارد میدان شود.

 



این خبر که از سوی برخی مقامات ارشد دولت اصلاحات و از نزدیکان خاتمی و میرحسین موسوی نقل و تأیید شده است، از آنجایی حایز اهمیت است که بنا بر خبرهای منتشره از منابع آگاه، با توجه به دیدارها و رایزنی‌های این دو نامزد مطرح، حضور یکی از دو رئیس دولت سابق و اسبق در رقابت‌های انتخاباتی قطعی است. این در حالی است که خاتمی پیشتر اعلام کرده بود، تلاش‌های خود را برای حضور میرحسین موسوی در انتخابات دهم به کار می‌بندد. بنابراین، با حضور نیافتن خاتمی در این دوره از انتخابات، آخرین نخست‌وزیر جمهوری اسلامی ایران به عنوان کاندیدای مورد وفاق بسیاری از گروه‌های اصلاح‌طلب و حتی شمار بسیاری از گروه‌های اصولگرا، وارد کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری دهم خواهد شد.

گفتنی است، با استناد به منابع موثق خبری، سید محمد خاتمی همچنان مشغول جمع‌بندی و ارزیابی نظرات گوناگون درباره حضور و یا حضور نیافتن خود در انتخابات است و تا کنون نتیجه قطعی از سوی وی اعلام نشده است.


نوشته های دیگران ()

87/8/16 :: 9:0 عصر

نامزد ائتلاف اصلاح طلبان در انتخابات مجلس هشتم گفت:‌ اگر خاتمی به صحنه بیاید و انتخابات سالم برگزار شود، بیش از 30 میلیون رای خواهد داشت.

در مراسم پویش دعوت از خاتمی با عنوان موج سوم که با حضور برخی از هنرمندان و چهره های جریان اصلاحات در مسجد امیرالمومنین تهران برگزار شد، محمد اشرفی اصفهانی با اشاره به محبوبیت خاتمی گفت: از ایشان خواسته ام که با حضور خود در انتخابات این کشتی طوفان زده را که در حال سقوط است به ساحل نجات برساند.

وی با بیان اینکه ما درخصوص اعلام نتایج انتخابات نگرانی داریم افزود: در انتخابات مجلس گذشته شخصی که مردم حتی نامش را هم نشنیده بودند رای آورد اما ما به مجلس نرفتیم.

این فعال سیاسی همچنین خاطر نشان کرد: آقای احمدی نژاد بهتر است به همین دوره اکتفا کند و در دوره بعد نام نویسی نکند و بگذارد تا آیندگان درباره وی قضاوت کنند.

بنابراین گزارش، سعید فائقی یکی از مدیران ورزشی دولت اصلاحات نیز در این مراسم با بیان اینکه ما باید علت های حضور نیافتن خاتمی را بررسی کنیم گفت: باید برای استقرار دموکراسی در کشور در گام اول دشمنان آزادی را بشناسیم.

علیرضا علوی تبار نیز در این مراسم، خاتمی را بهترین انتخاب برای ریاست جمهوری آینده دانست و گفت: دولت فعلی نتیجه کودتای مخملی در کشور است.

این عضو جبهه اصلاحات بابیان اینکه تلاش برای استقرار دموکراسی در کشور محدود به ظرفیت های نظام است گفت: رئیس جمهور اصلاحات حداقل باید 5 میلیون رای بیشتر داشته باشد در غیر اینصورت آرا جابجا خواهد شد.

همچنین در این مراسم سهیل محمودی گفت: باید بصورت نظام یافته صدای جامعه را برای حضور خاتمی در انتخابات به گوش وی برسانیم . محمودی اعلام کرد، در ماه مبارک رمضان هشت نفر از هنرمندان کشور دو دیدار چهار ساعته با آقای خاتمی داشتند و از وی برای حضور درانتخابات دعوت کردند .

درمراسم  امروز لیلا حاتمی و علی مصفا از هنرمندان سینما هم  سخنرانی کردند و هر دو از خاتمی برای نامزد شدن در دور بعدی دعوت کردند.

نیما دهقانی شاعر و طنز پرداز هم  شعری را  قرائت کرد که در آن ایران به روستا تشبیه شده بود. 

نوشته های دیگران ()

87/8/8 :: 8:38 عصر

اولین همایش دعوت از خاتمی با عنوان «موج سوم» به میزبانی «پویش (کمپین) دعوت از خاتمی» در تاریخ 16 آبان‌ماه 1387 از ساعت 14 الی 17 در تالار همایش‌های مسجد جامع امیرالمومنین تهران برگزار خواهد شد.

در این همایش تعدادی از برجسته‌ترین نخبگان حامی نامزدی خاتمی به طرح دلایل خود در ضرورت کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی خواهند پرداخت و از او برای وارد شدن به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو دعوت به عمل خواهند آورند. این نخبگان شامل تعدادی از چهره‌های درجه یک حوزه‌های فرهنگی، هنری، دینی، اجتماعی و سیاسی می‌شوند و در میان حضار در همایش هم جمع کثیری از دانشوران و فعالان سیاسی و فرهنگی و جوانان حامی نامزدی خاتمی حضور خواهند داشت.

در این همایش که جزئیات برنامه‌ی آن به زودی در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت علاوه بر سخنرانی گروهی از حامیان نامزدی خاتمی، تعدادی نماهنگ و گزارش ویدیویی نیز به نمایش در خواهد آمد.

هسته مرکزی «پویش دعوت از خاتمی» از همه اعضای «پویش» و جوانان طرفدار نامزدی خاتمی و نخبگان سیاسی و غیرسیاسی ایرانی دعوت می‌کند که در این همایش حضور به هم رسانند. تالار همایش‌های مسجد جامع امیرالمومنین در بلوار مرزداران، خیابان ایثار قرار دارد.


نوشته های دیگران ()

87/8/5 :: 7:48 عصر

بنا بر گزارشی که مؤسسه شفافیت بین‌المللی منتشر کرده، در سه سال گذشته رتبه ایران در میان کشورهایی با بالاترین سطح فساد مالی 54 رتبه بدتر شده است و واقعا متأسفم که دوستان در این زمینه تا این اندازه سهل‌انگاری می‌کنند و درجه اضطرار نظام ملی و عملکرد اقتصادی را از این ناحیه به موقع درنمی‌یابند.


نوشته های دیگران ()

87/7/18 :: 6:36 عصر

خاتمی: دو پیش شرط من برای شرکت در انتخابات این است: پیش شرط اول این که بتوانم با ملت بر سر خواسته‌‏هایشان تفاهم کنم. به اعتقاد من خواست قلبی و تاریخی مردم ایران آزادی، پیشرفت و عدالت است در عین سازگاری این امور با دین و ارزشهای معنوی و فرهنگی و این همان گفتمان اصیل اصلاح طلبی است که در آینده تلاش می‌‏کنم به صورت مدون آن را به جامعه ارائه نمایم. اگر بر سر این موضوع بتوانم با جامعه به تفاهمی روشن دست یابم و این خواسته‌‏ها در میان اقشار مختلف جامعه جنبه خودآگاهی یابد به پیش شرط نخست خود دست یافته‌‏ام.

سید محمد خاتمی در ادامه با بیان پیش شرط دوم خود گفت: با ساز و کارهای موجود تا چه حد امکان عملی کردن برنامه ها برای رئیس‌‏جمهوری فراهم است؟ اگر واقعاً امکان اجرای برنامه ها وجود نداشته باشد و موانعی بر سر راه قرار گیرند، ارائه بهترین و کامل ترین برنامه‌ به مردم نیز به منزله اغوا و فریب مردم است.

رییس بنیاد باران اظهار داشت:دولت اصلاحات با وجود تمام تلاشی که برای تصویب نهایی لوایح دوگانه اختیارات رئیس جمهوری مصروف داشت موفق به دستیابی به نتیجه مطلوب نشد. مردم هنوز هم موج تخریب علیه دولت از طریق تریبون‌‏های رسمی و رسانه ملی به یاد دارند. قطعاً اگر شرایط بر همان منوال باشد، بسیاری از برنامه‌‏ها فرصت و مجال اجرایی شدن نخواهند یافت.

سید محمد خاتمی افزود:جامعه ایرانی دارای تعلقات عمیق دینی است که مظاهر آن را در جای جای زندگی مردم از تولد تا مراسم ازدواج و عزاداری و ... می‌‏توان به روشنی دید. در کنار این امر، مردم ایران قریب یکصد و پنجاه سال است که به جد خواهان آزادی، استقلال، پیشرفت و عدالت هستند و از همین رو این خواسته‌‏ها به همراه تعلقات دینی، منشاء تأسیس نظامی شد که قرار بود هم تعلق دینی و هم خواسته‌‏های تاریخی ایرانیان را تأمین کند.

رییس موسسه بین المللی گفتگوی فرهنگها و تمدنها با اشاره به اینکه امروز زبان رایج و رسمی با زبان مطلوب انقلاب فاصله گرفته است. ظاهرپرستی، تمایل به خرافات، گرایش به جنبه های منفی نوعی صوفیگری و معنویت گرایی کاذب، بی اعتبار شدن لبّ دینی و در حاشیه قرار گرفتن اخلاق در جامعه ای که مدعای استقرار نظام دینی دارد موجب نگرانی است.

سید محمد خاتمی افزود:یکی دیگر از جنبه‌‏های منفی جامعه امروز ما این است که این روزها شاهد ارائه برخی وعده‌‏ها و آمارهای اشتباه و غلط از مراجع رسمی هستیم و متأسفانه در مقابل هر کس که حقایق را بر زبان آورد عامل و مرعوب بیگانه معرفی می‌‏شود و افترا زدن و تخریب افراد به رویه‌‏ای معمول بدل شده است. حال آنکه روح انقلاب و توصیه‌‏های امام (ره) بر پایه دعوت به معنویت، اخلاق، رعایت حق و حقوق و آزادی‌‏های جامعه برای دستیابی به جامعه‌‏ای متدین، پیشرفته، عادلانه و آزاد بود.

 


نوشته های دیگران ()

87/6/7 :: 10:10 عصر

نوه بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی گفت: خیر و صلاح مملکت و نظام در حضور آقای خاتمی در انتخابات ریاست‌‏جمهوری است و حضور وی در انتخابات باید در قالب وفاق ملی مطرح شود.

علی اشراقی با بیان اینکه خاتمی در انتخابات شرکت می‌‏کند مگر آنکه خلاف آن ثابت شود،تصریح کرد: اکنون در مرحله‌‏ای قرار داریم که عقلای قوم و مملکت به این نتیجه برسند که حضور خاتمی یک نیاز برای نظام است و اصرار بر این حضور، خاص اصلاح طلبان نیست.

وی افزود: رقبای خاتمی هم حق شرکت در انتخابات را دارند اما نه اصولگرایان و نه اصلاح طلبان حق ندارند که رقابت بین خاتمی با دیگران را به جنگ میان حق و باطل تبدیل کنند.

اشراقی افزود: حضور آقای خاتمی و سایر کاندیداها باید در قالب وفاق ملی مطرح شود و با تخریب رقبا توأم نباشد.

وی افزود: با تخریب درد نظام و مملکت حل نمی‌‏شود و باید تأکید بر روی وفاق وهمدلی باشد تا مردم حضور پرشوری در عرصه انتخابات داشته باشند.

نوه امام(ره) با بیان اینکه برخی از افراد و گروه‌‏های منتسب به اصولگرایان سعی می‌‏کنند از حضور چهره‌‏ای مثل خاتمی در انتخابات جنگ میان دینی و غیر دینی,‌‏ حق و باطل و کفر و ایمان راه بیاندازند، گفت: راه انداختن این مباحث به صلاح مملکت و نظام نیست.

وی افزود: به جای پرداختن به این مباحث باید برای مشکلات جامعه برنامه ریزی کنیم و گام به گام در جهت توسعه کشور و بهبود اوضاع گام برداریم.

اشراقی با بیان اینکه برخی کم لطفی‌‏ها در حق خاتمی روا داشته می‌‏شود، افزود: امثال خاتمی امانتی از سوی امام و انقلاب هستند که به دست مسوولان رسیده است و آنها نیز باید امانتداران خوبی باشند تا دشمنان نتوانند گزندی به نظام وارد کنند.

نوه امام (ره) درباره کاندیداتوری مهدی کروبی در انتخابت ریاست جمهوری دهم گفت: نظر شخصی بنده بر روی کاندیداتوری آقای خاتمی است.البته با حضور کروبی در کنار خاتمی در انتخابات هم مشکلی پیش نمی‌‏آید اما اگر اصلاح طلبان با یک کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند واین انتخابات در فضایی دو قطبی برگزار شود، بهتر است.

اشراقی درپایان به همه گروه‌‏‏های اصلاح‌‏طلب پیشنهاد کرد که در انتخابات ریاست جمهوری دهم بر روی خاتمی اجماع کنند.


نوشته های دیگران ()

87/5/26 :: 3:44 عصر

 

اللهم عجل لولیک الفرج


نوشته های دیگران ()
<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ


منوى اصلى

خانه v
شناسنامه v
پارسی بلاگv
پست الکترونیک v
 RSS  v

درباره خودم

لوگوى وبلاگ

شهر...

پیوندهای روزانه

template designed by Rofouzeh