سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شهر...


لینک دوستان

احسان پرسا
پویش دعوت از خاتمی
حسین ناصری ذاکر
صنعت ساختمان

تعداد بازدید

v امروز : 12 بازدید

v دیروز : 4 بازدید

v کل بازدیدها : 67654 بازدید

فهرست موضوعی یادداشت ها

87/10/5 :: 6:41 عصر

رئیس کمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی با اشاره به مذاکرات اخیر دولت و مجلس اعلام کرد با توجه به کاهش قیمت نفت طرح تحول اقتصادی بدون پرداخت نقدی یارانه ها اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم که گفتگو می کرد یادآور شد: به دلیل کاهش شدید قیمت نفت و کاهش در آمد های نفتی آنچه که دولت برای پرداخت نقدی یارانه ها مدنظر داشت محقق نمی شود و بر این اساس با اجرای طرح تحول اقتصادی و کاهش میزان یارانه های پرداختی ، سقوط قیمت نفت پوشش داده خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم با اشاره به مذاکرات اخیر دولت و مجلس یادآور شد: برای اجرای طرح تحول اقتصادی بدون پرداخت نقدی یارانه ها مقرر شده است که قیمت برخی حامل های انرژی افزایش یابد اما این افزایش به صورتی باشد که آثار تورمی نداشته باشد!!!

نماینده مردم تهران با بیان اینکه طرح تحول اقتصادی به نحوی اجرا می شود که نیازی به کمک به شهروندان نباشد توضیح داد : الان قرار است میزان افزایش قیمتها طوری نباشد که به کمک نیاز باشد اما با ادامه بررسیها و مذاکرات ممکن است برنامه های دیگری مانند پرداخت غیر نقدی یارانه ها از طریق تامین اجتماعی و ... اجرا شود.

وی با اشاره به کاهش قیمت نفت در بازار جهانی و تاثیر آن بر اجرای طرح تحول اقتصادی تاکید کرد: کاهش قیمت نفت فرصت جدیدی برای اجرایی شدن طرح تحول اقتصادی بوجود آورده است چون تا کنون فاصله قیمت حاملهای انرژی در داخل با خارج از کشور تفاوت زیادی داشت و در حال حاضر این فاصله  از بین رفته و به همین دلیل زمینه اجرایی شدن طرح تحول به شکل بهتری فراهم شده است.

مصباحی مقدم ادامه داد: به اعتقاد من کاهش قیمت نفت اثر منفی بر اجرایی شدن طرح تحول اقتصادی نخواهد داشت!!!!


نوشته های دیگران ()

87/9/28 :: 8:19 عصر

در پی دعوت مسئولین دانشگاه صنعتی شریف از محمود احمدی نژاد برای حضور و سخنرانی در این دانشگاه بیش از 1600 دانشجوی این دانشگاه با امضای نامه ای خواستار پاسخ گویی شفاف رئیس جمهوری در قبال عملکرد سه ساله دولت نهم در صورت حضور در جمع دانشگاهیان شدند.

شایان ذکر است که مسئولین دانشگاه اعلام کرده اند که به تشکل های دانشجویی و شورای صنفی دانشگاه به عنوان نماینده دانشجویان اجازه طرح پرسش به صورت شفاهی داده خواهد شد .

متن نامه بدین شرح است:
اینجا دانشگاه شریف است آقای احمدی نژاد

آقای احمدی نژاد!
اینجا دانشجویان به هنگام سخنرانی در پشت درهای دانشگاه خود نگاه داشته نخواهند شد. اینجا مخاطب هرسخنرانی دانشجویان واقعی شریف هستند، نه شنوندگان همیشه حاضر و همیشه موافقی که با اتوبوس آورده می شوند.

اینجا رییس دانشگاه هنوز منتخب اعضای هیات علمی دانشگاه است نه منتصب دولت. اینجا اساتید هنوز بالاجبار بازنشسته نشده اند. اساتید دانشکده اقتصاد اینجا از برترین اقتصاددانان کشور هستند و سه سال است که به طور کامل از سیستم تصمیم گیری اقتصادی کشور کنار گذاشته شده اند و نتایج فاجعه آمیز این اقدام امروز بیش از هر زمانی قابل مشاهده است.

آقای احمدی نژاد!
حال که در سال آخر ریاست جمهوری خود تصمیم گرفته اید به دانشگاه شریف بیایید، دانشجویان انتظاری جز پاسخ گویی شفاف ندارند. پاسخ به سه سال ناامنی و پلیسی کردن فضای جامعه تحت عناوینی چون حفظ امنیت اجتماعی، پاسخ به پادگانی کردن فضای دانشگاه ها با زمزمه انقلاب فرهنگی دوم، پاسخ به اخراج، تعلیق و ستاره دار کردن صدها دانشجو به بهانه نداشتن صلاحیت عمومی تحصیل، پاسخ به انزوای کامل ایران در جامعه جهانی با طرح مسایل و اظهار نظرهای نامربوط و در نهیات پاسخ به خم شدن کمر جامعه زیر بار تورم چهل درصدی با نام عدالت محوری.

آقای احمدی نژاد!
اینجا برترین دانشگاه صنعتی و علمی کشور است و اظهار نظرهای غیرکارشناسانه در آن جایگاهی ندارد، اینجا حرمت دانشجویان و دانشگاهیان مقدس است و پاسخ های نامربوط و استهزا آمیز که در سه سال گذشته بارها تکرار شده است گوش شنوایی نخواهد داشت.

آقای احمدی نژاد!
اینجا شریف است و شریف باقی خواهد ماند.

 


نوشته های دیگران ()

87/9/28 :: 7:26 عصر

جرج بوش


نوشته های دیگران ()

87/9/24 :: 3:7 عصر

 

مهندس مهرداد بذرپاش مدیر عامل 29 ساله سایپا همزمان به مدیریت شرکت بزرگ سایپا ، صاحب امتیاز و مدیر مسئول روزنامه ای است که این روزها به عنوان روزنامه پولدار حامی دولت شناخته می شود .
بذرپاش جوان که متولد سال 1359!!!! هست از همشهری های رئیس جمهور احمدی نژاد است . او علاوه بر امتیاز همشهری بودن ، این امتیاز را دارد که اهل روستای حاجی آباد از بخش آرادان زادگاه رئیس جمهور است .
بذرپاش که زمانی مشاور جوان احمدی نژاد در دوران مدیریت شهرداری تهران بود ، پس از پیروزی احمدی نژاد به کاخ ریاست جمهوری نقل مکان کرد و به عنوان مشاور جوان رئیس جمهور مشغول فعالیت شد . بذرپاش اما برای سومین دوره انتخابات شورای شهر تهران نامزد شد که با شکست از رقبای اصلاح طلب و اصولگرایان منتقد دولت ، نتوانست وارد فهرست اعضای شورای شهر شود .
پس از مدتی مهرداد بذرپاش در حالی که سن !!!!!!!!!27 سالگی را پشت سر می گذاشت به عنوان مدیر عامل شرکت خودروسازی پارس خودرو منصوب شد . پس از مدت کوتاهی نیز به سمت مدیرعامل یکی از بزرگترین شرکت های خودروسازی ایران یعنی « سایپا » منصوب و مشغول به کار شد .
بذپاش که از حامیان اصلی رئیس جمهور است در عرض مدت کوتاهی موفق شد مجوز روزنامه « وطن امروز » را از هیئت نظارت بر مطبوعات اخذ کند . این در حالی است که تقریباً همه می دانند هیئت نظارت بر مطبوعات و وزارت ارشاد دولت نهم کمترین مجوز روزنامه را در این سالها صادر کرده اند و بیشتر از هر چیز به فکر نظارت بر مطبوعات بوده اند !
اما به هر حال بذرپاش که در شمار مردان اصلی حلقه اطرافیان رئیس جمهور به شمار می رود از معدود کسانی است که موفق شده مجوز روزنامه ای را اخذ کند . اما بذرپاش در حالی مشغول انتشار روزنامه شخصی خود هست که سرمایه هنگفت این روزنامه شائبه های فراوانی ایجاد کرده است .
انتشار صفحات تمام رنگی با چاپ عالی و تبلیغات فراوان برای این روزنامه این سوال را مطرح کرده است ، که مرد 29 ساله حامی رئیس جمهور چگونه توانسته از پس چنین هزینه گزافی برآید ؟ وقتی روزنامه کارگزاران با آن پشتوانه های مشهور از پرداخت حقوق پرسنل خود عاجز می شود و هنگامیکه روزنامه های منتقد دولت و مستقل جملگی با بحران مالی مواجه شده اند ، چگونه مدیرعامل 29 ساله سایپا به این راحتی می تواند یکی از پز هزینه ترین روزنامه های این روزهای ایران را منتشر کند ؟ این پرسش ، بیشتر از سه جواب نمی تواند داشته باشد . یا آقای مهندس بذرپاش به این زودی میلیاردر شده اند ؟ یا حامیان ثروتمندی دارند که به این روزنامه کمک می کنند و یا .... ؟
شاید وقت آن رسیده باشد که آقای پور محمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور دستور ورود به این پرونده را صادر کنند و شائبه های موجود را بر طرف سازند .


نوشته های دیگران ()

87/9/19 :: 8:49 عصر

با وجودی این که پیش از این اعلام شده بود که محمد خاتمی در روز 17 آذر در جمع دانشجویان دانشگاه تهران حضور پیدا می کند ناگهان این برنامه به خاطر آن چیزی که " جلو گیری از سو استفاده برخی جریانات" خوانده شده است، لغو شد .
در اطلاعیه ای که انجمن اسلامی تهران به عنوان نهاد دعوت کننده از خاتمی در این خصوص صادر کرده، آمده است: پیش از این برنامه گرامیداشت روز دانشجو برای روز ?? آذر ماه تدارک دیده شده بود که به علت پاره ای ملاحظات و جلوگیری از بروز تداخل و سوء استفاده های احتمالی این برنامه به تاریخ ?? آذر ماه موکول شد.
در هیمن رابطه عباس حکیم زاده دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت (طیف علامه) به خبرنگار سیاسی اصلاحات گفت: دفتر تحکیم وحدت (طیف علامه ) نیز با استقبال از عدم تداخل سخنرانی آقای خاتمی و تجمع اعلام شده دانشجویی در روز 17 آذر این اعلام تغییر برنامه را مثبت ارزیابی می کند . چون ما نیز بر این اعتقاد بودیم که اعطای مجوز هم زمان به سخنرانی آقای خاتمی از طرف مسئولان دانشگاه و دولت نهم یک نوع شیطنت بوده است که دو گروه را در مقابل هم قرار دهند و از این تقابل سوء استفاده کنند.
این در حالیست که پس از اعلام این خبر رجا نیوز به عنوان یکی از سایت های اصلی حامی محمود احمدی نژاد در خبری تحت عنوان «خاتمی حاضر به مواجهه با منتقدان نشد، سخنرانی به تعویق افتاد» ،نوشت: «اشاره انجمن دانشگاه تهران به تجمعی است که قرار است روز یکشنبه ?? آذرماه توسط ادوار دفتر تحکیم وحدت به مناسبت روز دانشجو برگزار شود. این طیف که جزء حامیان تحریم انتخابات هستند، سؤالاتی درخصوص علت کاندیداتوری مجدد خاتمی دارند و در صورت حضور وی در دانشگاه قصد دارند، او را با این سؤالات به چالش بکشند.»
حکیم زاده در واکنش به این دست از تحلیل ها گفت: : ما از هفته ها قبل برای برگزاری این تجمع برنامه ریزی داشتیم و بعد از آن که خبردار شدیم به آقای خاتمی نیز در این روز برای سخنرانی مجوز داده اند با چند تن از دوستان اصلاح طلب نزدیک به ایشان وارد مذاکره شدیم تا این دو برنامه با هم تداخل نداشته باشند که خوشبختانه این دوستان با حسن نظری که داشتند برنامه سخنرانی آقای خاتمی را به تعویق انداختند تا جلوی سو استفاده برخی از جریانات را بگیرند.
عضو انجمن اسلامی دانشگاه پلی تکنیک ادامه داد: تجربه چند سال اخیر نشان داده است که نحوه برخورد دولت نهم با فعالیت های دانشجویی پیش بینی پذیر نیست . اما ما همان طور که قبلا هم اعلام کرده ایم سعی می کنیم تجمع روز دانشجو را در کمال آرامش اما با شکوه برگزار کنیم و از هر گونه تنش و حرکات غیر منطقی دوری می کنیم. اما بقیه موارد که مروبط به دیگران و از خارج دانشگاه تحمیل می شود بر عهده ی ما نیست.

نوشته های دیگران ()

87/9/13 :: 6:27 عصر

سید محمد خاتمی، هفدهم آذرماه و به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه تهران حضور خواهد یافت. به گزارش سایت خبری حامیان نامزدی خاتمی ، در پی درخواست های فراوان از سوی دانشجویان دانشگاه تهران و نیز دانشجویان سایر دانشگاهها از جمله دانشجویان دانشگاه آزاد که خواهان حضور و سخنرانی خاتمی در جمع آنها به مناسبت روز دانشجو شده بودند، خاتمی به رسم سالیان پیش به دانشگاه تهران می رود. در همین حال برخی منابع خبری نزدیک به اصلاح طلبان از نهایی شدن تصمیم خاتمی درباره حضور در عرصه انتخابات خبر می دهند و معتقدند خاتمی 17 آذرماه در جمع دانشجویان دانشگاه تهران حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری را اعلام خواهد کرد . پیشتر اعضای حزب اعتماد ملی از خاتمی خواسته بودند تا با عمل به مفاد منشور تصویب شده در کارگروه اصلاح طلبان تا 22 آذرماه جای حضور یا عدم حضور خود در انتخابات را اعلام کند تا اصلاح طلبان بتوانند نهایتاً تا 22 بهمن ماه از میان نامزدهایی که اعلام آمادگی کرده اند ، نامزد نهایی را انتخاب کنند. این گزارش همچنین حاکی است ،طی چند روز گذشته برخی منابع نزدیک به جریان اصلاحات از قطعی شدن حضور خاتمی در انتخابات خبر داده اند . گفته می شود در جلساتی که خاتمی با برخی گروه های اصلاح طلب از جمله مشارکت و مجاهدین انقلاب اسلامی داشته ، مجاب شده است تا در انتخابات ریاست جمهوری آتی شرکت کند . اما با این حال اختلاف بر سر زمان اعلام نامزدی خاتمی همچنان باقی است . هفته گذشته اما محمد رضا جلایی پور سخنگوی کمپین دعوت از خاتمی در یادداشتی که روزنامه کارگزاران آنرا منتشر کرد اعلام نمود که بهترین فرصت برای اعلام تصمیم نهایی خاتمی آذرماه است . او در این یادداشت هشدار داده بود که پس از آذرماه اعلام تصمیم خاتمی دیرهنگام خواهد بود . این در شرایطی است که برخی منابع نزدیک به دو حزب مشارکت و مجاهدین انقلاب خبر می دهند که این گروه ها با اعلام نامزدی خاتمی در آذرماه مخالفند و معتقدند می توان با تأخیر در اعلام نامزدی خاتمی زمان را از رقبای احتمالی گرفت . در پاسخ نیز برخی اصلاح طلبان با اشاره به تجربه شکست مشارکت و مجاهدین در انتخابات دوره پیشین ریاست جمهوری معتقدند اساساً علت اصلی شکست معین از دست دادن زمان بود و اگر زمان انتخابات یک هفته دیگر ادامه پیدا می کرد ، امروز به جای احمدی نژاد این مصطفی معین بود که رئیس جمهور ایران بود . این گروه با اشاره به تجربه دوره پیشین و از دست دادن زمان انتخابات و نظم بخشیدن به ستادهای اصلاح طلبان سراسر کشور ، یاد آور می شوند که رقیب این دوره رئیس دولت حاکم است و طبیعتاً از منظم ترین ستادهای انتخاباتی در اقصی نقاط کشور برخوردار است و نباید به صرف محبوب بودن خاتمی ، وجوه دیگر شرکت در انتخابات از جمله اقناع مردم و ساماندهی نیروها را نادیده گرفت . به هر حال به نظر می رسد که با نزدیک شدن به روز دانشجو ، خاتمی نیز به تصمیم نهایی خود نزدیک می شود . تصمیمی که از هم اکنون عده زیادی منتظر شنیدن آن هستند . گفته می شود آمدن خاتمی به عرصه انتخابات جدی است و تنها در یک صورت وی وارد عرصه نخوهد شد و آن هم زمانی است که احساس کند برخی نهادهای قدرت از آمدن او خشنود نیستند و با جدیت و قاطعیت قصد مقاومت در برابر نامزدی او را دارند . هر چند به نظر می رسد که چنین مقاومتی در آن سوی میدان دیده می شود و واقعاً برخی گروه ها از جمله رسانه هایی خاص آماده تخریب خاتمی و مقاومت در برابر نامزدی او هستند . در همین زمینه یک چهره استراتژیست نزدیک به اصلاح طلبان که نخواسته نامش فاش شود می گوید : من نگران این هستم که خاتمی بیاید و با دیدن مقاومت و قدرت نمایی طرف مقابل عقب نشینی کند . در این صورت او با دستان خود ضربه ای مهلک به جریان اصلاح طلبی زده است . این چهره شاخص جریان اصلاح طلبی می گوید : اگر خاتی اهل ایستادن باشد و بیاید و خط قرمز هایش را معلوم کند و بماند حرفی نیست . مشکل این است که در این دوره از انتخابات بر خلاف دوره هفتم انتخابات ریاست جمهوری ، مخالفت و مقاومت در برابر نامزدی خاتمی چنان شدید است که قابل مقایسه با دوره های پیشین نیست . این پیش بینی ها با شناختی که از روحیه و رفتار خاتمی وجود دارد بسیار نگران کننده است . به هر حال به نظر می رسد در طول ماه ها و هفته های گذشته همه حرف های خود را زده اند و دیگر فرصتی تا اعلام تصمیم نهایی خاتمی نمانده است. این اوست که باید تصمیم خود را بگیرد و دیگران نقشی جز تصمیم سازی نداشته اند . هر چند در همین روند تصمیم سازی نیز متأسفانه برخی حامیان نامزدی خاتمی با منتقدان وی به گونه ای رفتار کردند که نگران کننده بود ، اما این خاتمی است که تصمیم می گیرد نه برخی گروه های خاص . هر چند ممکن است خاتمی تحت تأثیر تصمیم سازی این گروه هاا هم باشد ، اما به هر حال تاریخ نام خاتمی را ثبت می کند نه این گروه ها . پس تا 17 آذرماه .

نوشته های دیگران ()

87/9/7 :: 6:36 عصر

عبدالواحد موسوی لاری، وزیر کشور دولت خاتمی، از انجام «نظرسنجی‌های جعلی توسط برخی کانون‌های قدرت» خبر داد و گفت: «این کارها مقدمه‌چینی برای حوادث ناگوار آینده است.» وی بدون ارائه توضیح بیشتر درباره مراکزی که این نظرسنجی‌ها توسط آنها انجام شده یا حوادث ناگواری که ممکن است در آینده رخ دهد، هشدار داد که «در صورت تداوم این روند طی روزهای آینده، پشت‌پرده آن را افشا خواهیم کرد.»

 موسوی لاری اگرچه در هشدار خود نامی از مراکزی که به اعتقاد او اقدام به انجام نظرسنجی‌های جعلی کرده‌اند، نبرد اما به‌نظر می‌آید که سخنان او ناظر به نظرسنجی‌ای باشد که خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی (ایرنا) در حاشیه نمایشگاه اخیر مطبوعات آن را منتشر کرد. طبق این نظرسنجی احمدی‌نژاد به‌عنوان محبوب‌ترین شخصیت سیاسی کشور انتخاب شد. آنگونه که ایرنا ادعا کرده جامعه آماری این نظرسنجی شامل 9 مدیر مسوول، 33 نفر کارشناس روزنامه‌نگاری، 147 نفر خبرنگار، 48 نفر کارمند اداری، 36 نفر متصدی غرفه و 27 نفر گرافیست و عکاس بوده است که 69/55 درصد از کل آنها به احمدی‌نژاد، 25/20 درصد به سیدمحمد خاتمی، 27/1 درصد به حسن روحانی، 78/3 درصد به محمدباقر قالیباف، 93/13 درصد به مهدی کروبی و 24/4 درصد به علی لاریجانی رأی داده‌اند. خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی در ادامه مدعی شد که محبوبیت 56 درصدی احمدی‌نژاد در جامعه نخبه رسانه‌ای کشور، نشان‌دهنده محبوبیت حداقل 70 درصدی رئیس دولت در افکار عمومی است.

به نوشته "کارگزاران"  انتشار نتایج این نظرسنجی در حالی است که تنها خبرگزاری فارس که با اعضای باشگاه خبرنگاری توانای خود که اکثریت قریب به اتفاق آن را جوانان بسیجی و حامی دولت تشکیل می‌دادند به همراه روزنامه‌ وطن‌امروز متعلق به مهرداد بذرپاش، روزنامه دولتی «خورشید» و همچنین خبرگزاری ایرنا اکثریت خبرنگاران و روزنامه‌نگاران حاضر در نمایشگاه را تشکیل می‌دادند و به عقیده بسیاری از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران مستقل و اصلاح‌طلب اکثریت سوال‌شوندگان از روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های یادشده بوده‌اند. از سوی دیگر خبر می‌رسد یک خبرگزاری دولتی طی روزهای آینده قصددارد با تغییر نتایج نظرسنجی انجام شده از سوی صدا و سیما و نیروی مقاومت بسیج درخصوص محبوبیت محمود احمدی‌نژاد و سید محمد خاتمی، اینگونه وانمود کند که محمود احمدی‌نژاد از یک سو رأی‌آورترین گزینه اصولگرایان است و اصولگرایان همگی باید بر روی او اجماع کنند و از سوی دیگر آنگونه القا کنند که بلاشک احمدی‌نژاد رئیس دولت دهم نیز خواهد بود!!!


نوشته های دیگران ()
<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ


منوى اصلى

خانه v
شناسنامه v
پارسی بلاگv
پست الکترونیک v
 RSS  v

درباره خودم

لوگوى وبلاگ

شهر...

پیوندهای روزانه

template designed by Rofouzeh